DM 2013 – Odense

Mesterskabet 2013 kommer til at foregå i omegnen af Odense i weekenden 24-25.august med base på campingpladsen Blommenslyst et par km vest for Odense.

Hovedarrangører er Mark Slot og Anders Ettrup. Tilmelding skal ske til Mark, som kan kontaktes på mail (mark@liggetandem.dk) eller telefon (52 72 23 89). Prisen for at deltage og/eller overnatte er 200,-  Bemærk: Mad/drikke er ikke inkluderet; det står hver enkelt deltager selv for (men måske kan vi finde ud af noget sammen på stedet?)

Bemærk: DM er overstået – se resultaterne her.

Vi har lejet 3 campinghytter med 4 pladser i hver; når der ikke er mere plads heri må deltagerne sørge for selv at have telt med eller søge anden overnatning. Hytterne er til rådighed fra fredag aften kl 18.

Ud over deltagere i selve mesterskabet opfordrer vi også medlemmer til at melde sig til at hjælpe med praktiske gøremål under mesterskabet. Dette tilmeldes også til Mark.

Discipliner

Disciplinerne vil, med forbehold for tilladelser, blive afviklet efter dette program:

• Lørdag, 24.08.2013 kl. ca 9:30, afgang i samlet flok mod Langesøstien (ca 5km)
  • Lørdag, 24.08.2013 kl. 10.00-12.00, sprint på Langesøstien
  • Lørdag, 24.08.2013 kl. 13.00-15.00, udskilningsløb på Duedalen i Vissenbjerg
  • Lørdag, 24.08.2013 kl. 15.30-16.30, bakkeløb på Kirkehelle i Vissenbjerg
  • Søndag, 25.08.2013 kl. 10.00-12.30, landevejsløb på rundstrækningen Radby, Hesbjerg Skov, Stærmose, Tommerup St., Radby

Sprint

sprintVi regner med at køre sprinten fra vest mod øst, men den endelige beslutning tages på selve dagen.

Der er ca 1 km tilløb. Den afsatte tid til disciplinen skulle give alle mulighed for at lave 2 gennemløb.

Udskilningsløb

udskilning

Ruten er en teknisk relativt svær frem-og-tilbage-strækning på i alt 850 730m med bakker, sving og U-vendinger (på vendeplads; ca 16 meter til rådighed).

Løbet afvikles således at den bageste deltager udgår efter hver “omgang”. Det er ikke tilladt for de forreste at overhale de bageste med en omgang; man skal blive bagved indtil der er blevet plads ved udskilning.

Bakkeløb

bakke

Vissenbjergbakken vil være nogle bekendt fra tidligere. Vi kører, som sædvanligt, nedefra (syd) og op (nord). Strækningen er ca 1 km og stiger ca 55 m.

Landevejsløb

landevej

Rundstrækningen er ca 11,3 km og skal køres 6 gange, dvs i alt ca 68 km. Løbet flages af ved målstregen (ca ved de grønne punkter på kortet) når vinderen har kørt alle 6 omgange. Deltagerne noteres for det antal omgange de har gennemført når de derefter passerer målstregen.