Forårsweekend/generalforsamling 2013

liggecykel-79

Foreningens forårsweekend afholdes i år i København, i weekenden 6.-7. april.Vi har lånt beboerhuset på Haraldsgade 16A, 220 København N, hvor vi også var for et par år siden. Der er adgang fra lørdag formiddag.

Lørdag ved 13-tiden cykler vi derfra til Rådhuspladsen, hvor vi samler op og lader os beskue. Kl 14 er der afgang til en fælles cykeltur i København, hvor vi til sidst ender ved beboerhuset.

Kl 18 er foreningen vært ved et måltid. Husk tilmelding til formanden, Brian Scharling.

Kl 19 starter generalforsamlingen. Find dagsordenen i kalenderen.

Efter generalforsamlingen vil Halfdan Grimstad holde et lysbilled foredrag om en cykeltur, han og en kammerat foretog tværs over Canada.

Overnatning

Der er mulighed for at sove i lokalet – der er kun gulvpladser, så medbring alt det nødvendige.

Om søndagen er der afgang fra lokalet kl 10. Vi cykler en tur ad den første cykelsupersti i retning af Roskilde. Når vi når enden, kan de lokale cyklister vende om og køre hjem, og de andre kan fortsætte turen hjemad.

Tilmelding

Al deltagelse er gratis. Vi beder om tilmelding til fællesspisning aht planlægning – ring til Brian Scharling (5188 8363). Brian arrangerer også fælles (bil-)kørsel fra Jylland til weekenden. De der vil cykle derover opfordres til at koordinere; det er sjovere at følges ad.

1. havn skriver:

hvis der er problemer med “parkering” ved beboerhuset jeg bor ca 3,5 km fra Haraldsgade og her er der mulighed for parkering.
    mvh havn

• Poul Christensen skriver:

Hej Havn, er det aflåst parkering, hvor ingen kan snuse rundt?

P.

2. Jørgen Pedersen skriver:

Jeg regner med at cykle fra Nordjylland mod djævleøen fredag. Evt. med færgen fra Aarhus fredag morgen.

3. havn skriver:

dog ikke aflåst men dog noget andet en hvis mulighederne for parkering af køretøjer i haraldsgade er uden for.

4. Jon Bendtsen skriver:

Pga. metro byggeri er vejen lukket imellem Haraldsgade 8 og Haraldsgade 2, og det påvirker lidt mængden af parkeringspladser, men det er stadig et gratis område så parker lidt længere væk.

Man kan parkere cykler inden for i den aflukkede gård, der er dog også begrænsede pladser. Desuden er der adskillige cykelkældre, men så skal jeg lukke jer ind i dem, og det gider jeg egentlig ikke alt for tit.

• Jon Bendtsen skriver:

Egentlig så vil jeg faktisk gerne prøve at se hvor let/svært det er at få nogle af de lidt længere liggecykler ind i cykelkælderne, for min Cruzbike Freerider er meget kort og kan drejes fuldstændig på midten, og jeg overvejer da at købe nogle flere og dem skal der jo også være plads til på en eller anden måde.

5. Jon Bendtsen skriver:

Har i en cykeltur til om lørdagen eller skal jeg finde på noget?

6. Jon Bendtsen skriver:

Jeg har fået nøglen, og vi kan bruge lokalet fra sidst på fredag eftermiddag hvis der er nogen som vil komme tidligt og overnatte, der er dog ingen senge, ingen sofaer, ingen gardiner, intet bad. Der er borde, stole, toilet og køkken.

7. Jon Bendtsen skriver:

Hov, der er tynde tynde gardiner, så man kan ikke sove længe.

8. Jon Bendtsen skriver:

Tak for besøget. Er der nogen som har glemt noget?

9. Jørgen Pedersen skriver:

Hyggelig weekend -spændende at høre om turen over Canada!

og en “god” historie;
    For de som, der som jeg “pendler” lidt mellem landsdelene, er det nu blevet langt billigere at sejle med Mols-linien – en lavprisbillet koster nu kun ca. 140 kr hver vej, tidligere var prisen 350 kr. Eneste minus er bakkerne i Odsherred!!

• Søren Möller skriver:

Ja, det er fint de har sænket prisen for “gående med cykler”. Man skal bare huske at bestille online, og at den ikke kan refunderes eller ændres til anden afgang. Uden for sæson er der et minus mere hvis man tager med Hundested-Rørvig, der er kun 45 min. til at nå færgerne..ellers er det ventetid.

• Jørgen Pedersen skriver:

Jo, den kan godt ændres mod et gebyr på 45 kr. Og turen til Rørvig, 32 km, kan jeg sagtens få til at passe med næste færge, jeg er jo ikke så hurtig som velomobilerne:-)

Cykelsuperstien, vi kørte på søndag formiddag, er væsentlig langsommere end Roskildevej – tror jeg vi blev enige om – og jeg fik det bekræftet mandag, da jeg valgte Roskildevejen på turen hjemad. MEN forureningen på vejen er mærkbar selv en mandag formiddag udenfor myldretiden, så måske er stien alligevel at foretrække.

10. Halfdan Grimstad skriver:

Nu har jeg ikke selv kørt Albertslund cykelsupersti, men var med til Farum cykelsuperstiindvielsen sidste lørdag, og har set en video (fast forward) af Albertslundstien og den er godt nok snørklet og der er mange bomme osv. men det overrasker mig alligevel at Roskildevej er hurtigere…